Avdelningar

I Kumla scoutkår har vi en avdelning per åldersgrupp i scouterna, dvs från Spårarscouter upp till Roverscouter.

Avdelningar träffas normalt varannan tisdag i vår lokal vid Kumlahallen, men det skiljer mellan de olika avdelningarna.
Kontrollera din scouts terminsprogram för att veta exakt när och var träffarna genomförs

• Familjescouter – Sockan (0-7 år) träffas tillsammans med en vuxen en gång i månaden.
  • Spårarscouter – Toffeln (8-9 år) träffas mestadels jämn veckor klockan 18.00 – 19.30
  • Upptäckarscouter – Träskon (10-11 år) träffas mestadels udda veckor klockan 18.00 – 19.30
  • Äventyrarscouter – Pjäxan (12-14 år) träffas både i lokalen och vid vår stuga Sveaborg. Olika tider.
  • Utmanarscouter – Näbbkängan (15-18 år) träffas ungefär som äventyrarna, men kolla speciellt deras program.
  • Roverscouter – Dojan (19-25 år) träffas som de själva bestämmer.

Under terminen kan veckorna ändras pga lov osv. Kolla på vår Facebookgrupp och kalendern här på hemsidan för exakt info om vilken dag som gäller för respektive grupp och vecka.

Utöver detta så brukar vi även åka på övernattning, hajk och på sommaren läger