Kumla scoutkår delar upp firandet av St Georg i två omgångar

20 april, 2020 av Jan Blom

Kumla scoutkår inbjuder alla scouter med föräldrar och syskon varmt välkomna till 2020 års St. Georgs-firande söndagen 26 april vid vår stuga Sveaborg.

Detta år är dock, som vi alla vet, annorlunda på många sätt och därför kommer vi inte kunna samlas hela scoutkåren på samma gång eftersom vi då kommer vara fler än den rekommenderade gränsen på max 50 personer i en folksamling. Därför har vi beslutat att vi delar upp firandet i två omgångar på följande sätt:

Familjescouter (5 – 7 år) och spårarscouter (8 – 9 år) samlas vid vår stuga Sveaborg klockan 10:00 och vi har firandet med avslutande fika fram till ca.11.30.

Upptäckarscouter (10 – 11 år) och äldre, dvs äventyrarscouter och utmanarscouter samlas vid vår stuga Sveaborg klockan 14:00 och vi har firandet med avslutande fika fram till ca 15.30.

Har ni scouter i både grupperna, kan ni välja vilken av grupperna ni vill deltaga i.

Vid St: Georgsfirandet blir nya scouter invigda, vi delar ut de märken som scouterna erövrat under årets scoutarbeten samt eventuella förtjänstmärken och andra utmärkelser.

OBS! För att ha någorlunda koll på hur många vi blir i respektive grupp så vill vi att ni senast lördag 25 april skickar in en anmälan till Jan Blom på scoutblomman@telia.com och meddelar hur många som kommer. Räkna med alla deltagare, både scouter, föräldrar, syskon och ev. andra deltagare.

För ledare och roverscouter som är med under hela dagen och styr alltihop så bjuds det på korvlunch i pausen mellan de två grupperna.

Varmt välkomna för scouter är trots pandemier ALLTID REDO!

Plats:             Sveaborg, Kumla scoutkårs stuga

Tid:               26 april från kl. 10:00 – 11.30 samt från kl 14:00 till ca.15:30