Upptakt hösten 2020

30 augusti, 2020 av Jan Blom
Hej alla scouter. Nästa söndag 30/8 samt söndagen därpå 6/9, är det upptakt för Kumla scoutkår. Eftersom det fortfarande är en pandemi, så delar vi upp oss så att vi inte blir för många på samma ställe enligt de rådande rekommendationerna.
Läs vidare i bifogad inbjudan eller här:
Kumla scoutkår hälsar alla nuvarande och nya scouter välkomna till ett nytt scoutår.
Vi kommer att träffas vid vår stuga Sveaborg vid tre olika tillfällen för att inte riskera att vi blir för många på samma gång då vi fortfarande måste ta hänsyn till den pågående Covid-19-panedmin.
Familjescouter, scouter 4 – 7 år tillsammans med minst en förälder träffas vid Sveaborg söndag 30 augusti klockan 13:00 – 14:30
Spårarscouter 8 – 9 år (årskurs 2 – 3) samt upptäckarscouter 10 – 11 år ((årskurs 4 – 5), träffas vid Sveaborg söndag 30 aug klockan 14:30 – 16:00
Äventyrsscouter 12 – 14 år (årskurs 6 – 8), och utmanarscouter, 15 – 18 år (årskurs 9 – 3 på gymnasiet), träffas i Sveaborg söndag 6 september klockan 14:00 – 16:00.
Efter upptakten så övergår vi till träffar på våra vanliga dagar enligt följande:
Familjescouter enligt separat program vilket delas ut vid upptakten samt efter denna kommer finnas i kalendern på vår hemsida.
Spårarscouter 8 -9 år (årskurs 2 – 3) träffas varannan tisdag med start 1/9 klockan 18:00 – 19:30.
Upptäckarscouter, 10 – 11 år (årskurs 4 – 5) träffas varannan tisdag med start 8/9 klockan 18:00 – 19:30.
Äventyrsscouter och utmanarscouter planerar sitt eget program vid upptakten
Normalt samlas spårar- och upptäckarscouterna i vår lokal i Kumlahallen, men kolla alltid program på hemsidan eller vår Facebookgrupp, då vi ibland träffas på andra ställen eller har andra tider än de som är de ”normala”. Äventyrarscouterna och äldre träffas också ofta på helger vid vår stuga Sveaborg.
Vägbeskrivning till Sveaborg hittar ni på vår hemsida via denna länk:
Varmt välkomna att kontakta oss om ni har några frågor. Kolla på vår hemsida för kontaktuppgifter kumla.scout.se eller kontakta kårordförande Nicklas Wilhelmsson på scoutwille@gmail.com
Informationen finns även att finna i detta bifogade dokument Höstupptakt 2020 – Kumla scoutkår